mannen, mijmering, nostalgie, Vrouwen

Geliefde vriend

Ik weet niet wie die geliefde vriend is. Evenmin wie G.A. is, maar ik ga het wel uitzoeken. Deze geliefde vriend deelt zijn bloed met mij. Hoeveel en langs welke kant, weet ik niet, maar ik kom er wel achter.

De kaart kwam bij me aan via een neef van mijn vader. Hij had een hele stapel. Ze zaten in plastic zakjes waarin je normaal gezien boontjes in de diepvries stopt. Die idee beviel me wel, de alledaagsheid ervan ook.

Wenskaarten al decennia lang bewaard, ooit met potlood in angstig handschrift neergepend, liggen te wachten om ontdekt te worden. Ze zijn een voor een pareltjes. Ik neem jullie mee op nostalgische reis. Beloofd.

IMG_0471

Gij moogt niet lang wachten van schrijven want ik heb al verdriet genoeg en een woordje van U troost mij toch zoo in droeve tijden.

Uw toegenegen G.A.

 

IMG_0472

Geef een reactie

