communicatie, mannen, Vrouwen

modderdood

Ik kan hard brullen. Heb je dat gehoord? Ik spuw venijn, ik braak pijn. Ik giet mijn gal over je leeg. Mijn stem slaat over en ik zie je achteruit deinzen.

‘Verder!’ dwing ik je. ‘Verder achteruit!’ Ik spuw vuur met mijn ogen en snoer mijn mond tot een venijnige lijn rood in mijn lijkbleek gezicht.

Jij boort mijn hart uit en nu snij ik jou weg als een etterbuil. Vannacht rook ik hoe de witte koppen etter op het wondvocht de lucht verzuurden. Ik adem niet meer. Ik bloed alleen nog. De zwevende vlokken slijm en bloed verdringen de zuurstof in mijn longen en dwingen me tot de doodstrijd.

En dus brul ik. Met de laatste kracht die ik heb. Toevallig tegen jou, per ongeluk tegen jou. Omdat je hier staat, bent, ademt, leeft. Achteruit! Ik ga dood en dus moet iedereen dood.

Ik sticht brand, gooi de ruiten in, scheur de kleren van het lijf. Ik kerf met de mespunt streep na streep in mijn bleke dijen. Nooit meer, nooit meer, nooit meer mooi.

Je hoofd op het kapblok, het mijne is er al af. Open je mond en slik de gulpen verrot bloed die mijn stop uit sijpelen. Ik sleur je mee de afgrond in. Jou, omdat je hier toevallig stond en ik mijn doodsstrijd lever.

Ik laaf me met modder, drink mest van het zwijn en brul. Ik brul. Ik brul. Alleen maar omdat ik zo klein ben, zo nietig, zo niets.  Alleen maar omdat ik de kracht niet meer heb te glimlachen en je in mijn armen te nemen.

En alles is bruin en zwart en draait in één kolk naar beneden. En nu is het aan jou. Ik verroer me niet. Ik wacht, naakt vol modder in een poel van verderf. Haal me eruit, haal me eruit    …of niet.

5 thoughts on “modderdood”

  1. Een uitgestoken hand hoef je alleen maar te grijpen. Alles veranderd niets is blijvend. Alleen Onvoorwaardelijke Liefde blijft aanwezig, constant een nooit eindigende stroom.

    Mooi geschreven, rauw, maar eerlijk, zoals het is.Maar tussen de regels door is er onvoorwaardelijke liefde aanwezig.

  2. Mooi! Welke interpretatie je er ook geeft.. en dat betekent dat het ook goed is.
    Mentaal heb ik de laatste twee woordjes gewoon weg gelaten.
    Groet van zowat de andere kant van het land. Mieke

Geef een reactie

